Rotary põhitõed
Rotary serving humanity
Rotary on ühiskonna teenimisele pühendunud organisatsioon. Klubide praktiline tegevus juhindub Rotary eetilistest põhimõtetest, millest tähtsaim on nn. “Nelja küsimuse test”.
Chicago rotariaan Herbert J. Taylor koostas “Nelja küsimuse testi” 1930. aastate sügava majanduskriisi ajal oma firma personalile. Tema eesmärgiks oli luua eetiline baas, mis aitaks firmal eriti rasketes töötingimustes edukalt toime tulla.
Kui H.J.Taylor oli Rotary Internationali president 1954-55, loovutas ta “Nelja küsimuse testi” autoriõigused Rotaryle.
Rotary liikmed püüavad “Nelja küsimuse testi” kaudu edendada häid tegutsemistavasid omavahelises suhtlemises ja teenistuses, kaalutledes järgmiselt:
Kaalu oma mõtteid, sõnu ja tegusid, küsides endalt
(Of the things we think say or do)
Äri- ja kutseelus tegutsevatele rotariaanidele formuleeriti kaheksapunktiline nn. eetiline deklaratsioon 1989. aastal Singapuris peetud Seadusandliku Kogu koosolekul. 30.aastatel Chicagos sündinud “NELJA küsimuse testi” ja Singapuri deklaratsiooni vahele mahub aastakümnetepikkune arengukaar.
Singapuri deklaratsioon
Äri- ja kutseelus tegutseva rotariaanina pean oma kohuseks:
In 1932, Rotarian Herbert J. Taylor created The Four-Way Test. The test, which has been translated into more than 100 languages,
sündis Nelja küsimuse test.